Z przyjemnością dzielimy się materiałem, który powstał dzięki współpracy z magentoporadnik.pl
W odróżnieniu od innych typów żarówek do reflektorów, żarówka H4 jest żarówką z podwójnym żarnikiem. Żarnik świateł drogowych wytwarza bardziej skupioną wiązkę, natomiast żarnik świateł mijania wytwarza wzór rozproszony. Żarówki te mogą być stosowane w konwencjonalnych reflektorach z pojedynczą powierzchnią odbijającą lub w konfiguracji z dwoma słupkami. Jeśli jednak żarnik świateł drogowych zostanie zastąpiony żarnikiem świateł mijania, żarówka nie będzie wytwarzać odpowiedniego wzoru wiązki. Dzieje się tak dlatego, że żarniki w tych światłach są umieszczone w różnych miejscach, dlatego reflektory muszą być ustawione prawidłowo.
Przed zamontowaniem żarówki 9003 należy najpierw wiedzieć, jak podłączyć żarówkę h4 do gniazda. Żarówka 9003 ma prostą podstawę z trzema bolcami, natomiast żarówka H4 ma krótszą wypustkę na dole. Może to pomóc w rozróżnieniu tych dwóch żarówek. Ponadto, żarówka H4 posiada zacisk sprężynowy, który utrzymuje żarówkę na miejscu.
Aby podłączyć żarówkę H4 do gniazda, należy najpierw usunąć stockowe gniazdo reflektora i odłączyć żarówkę reflektora. Może być konieczne poluzowanie gniazda reflektora, co można zrobić, delikatnie wyjmując żarówkę reflektora. Można również podkleić taśmą czerwony przewód uziemiający na stockowym gnieździe. Może być również konieczne usunięcie H4 Coupler, czyli gumowej wtyczki, która podłącza się do gniazda reflektora w motocyklu. Ważne jest również odłączenie akumulatora. Trzeba będzie ściągnąć izolację 3/8 cala z przewodów.
Następnie trzeba będzie przeprowadzić przewody przez przelotki. Będziesz musiał również przymocować Posi-Locks do gorących przewodów ze starego gniazda. To zapewni, że nie będziesz miał komunikatu o błędzie. Następnie trzeba będzie powiązać przekaźniki z istniejącymi przewodami. Przekaźniki są następnie podłączone do przełącznika i jesteś gotowy do zainstalowania żarówek.
Jeśli instalujesz żarówkę H4, musisz upewnić się, że reflektory są czyste. Powinieneś również sprawdzić, czy na szkle żarówki nie ma żadnych olejów. Oleje te mogą uszkodzić żarówkę, gdy jest ona podgrzewana. Gdy tak się stanie, musisz upewnić się, że nie dotykasz szkła. Może to być również niebezpieczne, ponieważ szkło może pęknąć. Ważne jest również, aby utrzymać reflektory czyste i wolne od zanieczyszczeń. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze lepiej zlecić profesjonalne czyszczenie reflektorów.
Żarówka 9003 jest zwykle stosowana w reflektorach samochodowych w stylu amerykańskim i ma podobną budowę podstawy do żarówki H4. 9003 jest również podobna do modelu H11, który ma podstawę w kształcie litery L. 9003 ma również trzy bolce na podstawie, dlatego możesz mieć problem z zainstalowaniem jej w gnieździe H4. Musisz również upewnić się, że gumowa osłona żarówki znajduje się we właściwej pozycji.
Żarówka 9007 jest podobna do żarówki H4, ale ma nieco krótszy wypust na podstawie. Żarówka 9007 jest zwykle stosowana w pojazdach, które mają pojedynczą powierzchnię odbijającą. Jednak można również użyć żarówki 9007 w konfiguracji twin-pod.